سیستم های نصب آلومینیوم کامپوزیت

تابلوهای روان LED
۱۳۹۲/۰۳/۰۶
مقایسه کامپوزیت با سنگ,سیمان و رنگ,شیشه
۱۳۹۳/۰۲/۲۰

  .:: سیستم های نصب آلومینیوم کامپوزیت ::.

سیستم نصب 101 – ATS :

این روش نصب که به روش هنگینگ نیز مرسوم است یکی از رایج ترین سیستم های نصب آلومینیوم کامپوزیت در دنیا می باشد. در این روش لبه های برگشت ورقهای آلومینیوم کامپوزیت پانچ می شوند. به همین دلیل جهت زیبایی و دقت در نصب بایستی پانچ ورق های آلومینیوم کامپوزیت با دقت بالا صورت گیرد.

مزایای این روش:

1) در صورت صدمه احتمالی به ورقهای آلومینیوم کامپوزیت تعویض ورقها به سهولت امکان پذیر است.

2) انبساط و انقباض ورق های آلومینیوم کامپوزیت تحت تاثیر تغییرات دمای محیط به سهولت انجام می پذیرد.

3) در صورت نفوذ آب به زیرسازی نمای آلومینیوم کامپوزیت، به دلیل استفاده از آلومینیوم و بولت های استیل در زیرسازی، زنگ زدگی اتفاق نمی افتد.

4) امکان تشکیل پیل الکتریکی وجود ندارد در نتیجه ذرات گرد و غبار بر سطح آلومینیوم کامپوزیت کمتر جذب می گردد.

5) مناسب جهت نصب پانل های آلومینیوم کامپوزیت عمودی

6) در این روش نیازی به استفاده از چسب های سیلیکون جهت آب بندی سیستم نمی باشد.

7) به دلیل امکان وجود جریان هوا در پشت پانل های آلومینیوم کامپوزیت ، تعریق در پشت ورق ها اتفاق نمی افتد.

سیستم نصب 102 – ATS :

این روش نصب کاملا مشابه روش 101 – ATS است و تمامی مزایای آن روش را دارا می باشد. در این روش بر خلاف روش 101 – ATS قطعات پانچ شده آلومینیومی به برگشت ورق ها به وسیله پرچ متصل می گردد و در صورت وجود خطا در نصب قطعات پانچی ، اصلاح خطا به آسانی امکان پذیر است.

سیستم نصب 103 – ATS :

این روش نصب که به روش فیکس نیز مرسوم است، ساده ترین و محبوب ترین روش نصب در جهان می باشد.

سیستم نصب ATS-104 (سوپر هنگینگ):

این روش در واقع تلفیقی از دو روش 103 – ATS و 102 – ATS می باشد. هنگامی که در طراحی ساختمان ها ، کاربرد ورق های عریض ( که طبیعتا به زیبا تر شدن ساختمان و افزایش ارزش آن منجر می شود) دیده شده است این سیستم مناسب است.

مزایای این روش:

1) مناسب جهت ساختمان های مرتفع و پر ابهت که در آنها از پانل های با ابعاد بزرگ استفاده می شود.

2) مناسب جهت ساختمان هایی که در طراحی آنها استفاده از پانل های افقی دیده شده است.

3) مناسب در ساختمان های بلند یا فضاهایی که نیروی فشار باد در آنها زیاد است.

سیستم هوک Hook System:

در سیستم هوک یا هنگ پس از اجرای کمربندی ها و براکت های فلزی، ناودانی های ریلی با توجه به کانسپت اجرایی به براکت های فلزی توسط پیچ های کاسه نمدی متصل می گردند. در این سیستم با توجه به لوبیایی بودن براکت های اتصال دهنده ناودانی های ریلی به زیرسازی آهنی امکان حرکت ناودانی های ریلی در صفحۀ عمود بر ناودانی ها وجود دارد.

سیستم فیکس Fixing System:

در سیستم فیکس در امتداد کلیۀ شیارهای عمودی و افقی، پروفیل آهنی کشیده می شود و پنل ها توسط نبشی های آلومینیومی به پروفیل های آهنی متصل می شوند. در این سیستم کلیۀ شیارها جهت آب بندی به وسیلۀ بکروچسب سیلیکون آب بندی می شود. در پروژه های بزرگ این سیستم توصیه نمی شود چرا که امکان رگلاژ سیستم وجود ندارد. این سیستم در کشورهای اروپایی به هیچ عنوان استفاده نمی شود و عمدتاً در کشورهای آسیای جنوب شرقی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین ناودانی بولت هایی که درون ناودانی های ریلی قرار می گیرند می توانند در امتداد ناودانی های ریلی حرکت نمایند. به این ترتیب با توجه به اینکه اجزای این سیستم قابلیت حرکت در سه جهت یک دستگاه مختصات سه بعدی را دارند، در این روش خطاهای به وجود آمده قابل رفع می باشند. با توجه به اینکه آب بندی این سیستم به صورت مکانیکی صورت می پذیررد تمام بولت های مورد استفاده از جنش استیل می باشند تا از هرگونه زنگ زدگی جلوگیری به عمل آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *